12 onderzoeksproducten Direct bestellen 24h insights Persoonlijke service Toegang tot global insights Bel ons op 088- 234 5700

Tabletgebruikers zijn heavy shoppers

Onderzoeksresultaten

In dit onderzoek voor media adviesbureau Stroom voerden we een onderzoek uit over tablets. Enkele belangrijke findings:

Voorafgaan aan aankopen gebruiken steeds meer mensen hun tablet ter inspiratie en oriƫntatie. De daadwerkelijke aankoop doet men daarentegen liever nog via de traditionele computer of laptop. Redenen hiervoor zijn onder andere terughoudendheid bij het opgeven van (betalings)informatie via een mobiel apparaat. Vaak werd ook aangegeven dat de schermgrootte ook een beperking vormde bij het aankooptraject. Toch vormen zij een groep heavy shoppers, en geven ze tot 366 euro uit via hun tablet.

Een andere ontwikkeling die we waarnemen is dat er duidelijk een voorkeur bestaat voor websites, deze worden verkozen boven apps. Dat betekent dat ecommerce websites er goed aan doen om een responsive design te omarmen, dat wil zeggen dat de website device-agnostic is en zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van de gebruiker. U kunt dit ook zelf ervaren door het scherm van onze website te verkleinen. Ook usablity is een niet te negeren factor op deze websites; 60% van de mensen koopt niet op een website die zij slecht vinden.

Zie ook het artikel op MarketingTribune en de presentatie van opdrachtgever Stroom.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!