
Pre-Test Radio
Alleen radiocommercials waar mensen naar willen luisteren hebben effect. Test daarom altijd de kracht van iedere radiocommercial.
Iedere uiting moet een bijdrage leveren aan de doelstellingen van een campagne. Pre-testing laat deze bijdrage zien en biedt de mogelijkheid om de uiting verder te verbeteren. Validatie-onderzoek heeft laten zien dat met goede TV-commercials hetzelfde effect gesorteerd wordt voor minder geld. Of een groter effect met hetzelfde geld. Om Pre-testing succesvol te maken is het belangrijk om alleen maar uitingen te gebruiken die minimaal beter zijn dan gemiddeld.
- Complete evaluatie van de uiting binnen 24 uur na aanlevering
- Vergelijking met een robuuste benchmarks van andere radiocommercials die de afgelopen 2 jaar zijn gemeten
- Concrete antwoorden; go/no-go beslissing over het al dan niet (blijven) uitzenden van de commercial
- Identificatie van sterke- en verbeterpunten en handvatten voor optimalisatie.
Veel radiocommercials hebben weinig of geen effect omdat mensen onvoldoende goed luisteren. De Pre-test Radio van easy2survey brengt dat exact in kaart en helpt u om iedere radiocommercial beter te maken. Daardoor levert radio een grotere bijdrage aan het succes van jouw campagne.
Steeds vaker proberen consumenten reclame te vermijden en daarom is de Pre-test Radio van easy2survey gebaseerd op dit gedrag. Zijn mensen bereid naar de radiocommercial te luisteren en wat is het effect van de uiting, ook als deze niet helemaal wordt uitgeluisterd. Daarom maakt easy2survey gebruik van een holistische methode die bestaat uit de volgende methoden en technieken:
Voor iedere dimensie van het onderzoek is een ruime benchmark voorhanden gebaseerd op uitingen die de afgelopen 2 jaar zijn gemeten. Omdat we graag willen dat jouw radiocommercial echt succesvol is vergelijken we deze met de Top 20%.
Bestel eenvoudig in onze research shop
1. Selecteer onderzoeksproduct
In onze producten overzicht selecteer je welke vorm van Pre-test je wilt opzetten, je geeft aan in welke land(en) je het wilt uitvoeren tot slot maak je een doelgroep selectie.
2. Configureer je onderzoek
De briefing voor het testen van een radiocommercial is eenvoudig. Het enige wat we van je hoeven te weten is onder welke doelgroep deze gemeten moet worden. De uiting kan eenvoudig als MP3-bestand worden geüpload.
3. easy2survey voert onderzoek uit
Tijdens de uitvoering van het onderzoek kan gevolgd worden wat de status van het project is en wanneer het veldwerk is afgerond. Binnen 24 uur ervaar je hoe alle stappen van het research proces worden doorlopen.
4. Ontvang waardevolle insights
Nadat het veldwerk is afgerond, zal onze research expert de data verwerken in een scorecard en die kun je samen met een tabellenrapport bekijken en downloaden via je persoonlijke dashboard.
Je rapportage bestaat uit de volgende elementen:
- Een scorecard met daarin de belangrijkste resultaten die nodig zijn om te bepalen of de uiting goed genoeg is.
- Een reading guide die helpt om de uitkomsten te begrijpen en te interpreteren. Deze leeswijzer bevat een aantal scenario’s waarmee rekening gehouden kan worden bij de interpretatie.
- Online toegang tot alle vragen van het onderzoek, uitgesplitst naar geslacht en leeftijd (indien mogelijk).

"easy2survey biedt ons een prima service bij onze internationale trajecten, zeer snel en flexibel. De research experts denken altijd goed met ons mee tijdens het onderzoektraject."

"De samenwerking met easy2survey krijgt van Merktroubadour dan ook een dikke plus. Naast een scherpe prijs en representatieve onderzoeksresultaten lijkt het hele team in staat om inhoudelijk mee te denken."

"Wij werken prettig samen met easy2survey op het gebied van diverse online onderzoeken, met name onder jongeren. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en professioneel. Wij beschouwen easy2survey als een goede kennispartner op het gebied van onderzoek."

Al jarenlang werk ik nauw samen met easy2survey voor pre-testing en campagne effectmetingen, en dat is niet voor niks! Ze zijn namelijk flexibel, snel, meedenkend, betrouwbaar. Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten, in deze dynamische communicatiewereld, optimaal kunnen bedienen."
Verkrijgbaar vanaf € 3.750,- (excl. BTW)
Sneller dan traditioneel onderzoek
Goedkoper dan vergelijkbare producten
Beter – Holistisch onderzoek