
Naamsbekendheid- en Imago meting
Voor ieder merk is het belangrijk om te weten hoe het ervoor staat ten opzichte van de concurrentie. De Brand Health Check geeft dit antwoord.
Verkopen begint met bekendheid en een sterke positie van een merk. Kennen potentiële klanten jouw merk en weten ze waar het voor staat?
De Brand Health Check laat zien waar het merk staat binnen het concurrentieveld. Signaleer vroegtijdig ontwikkelingen in de markt en binnen de doelgroep. Op basis van deze reality check bepaal je of je op de ingeslagen weg doorgaat of het communicatieplan moet bijstellen.
Voor veel bedrijven is continu onderzoek naar een merk te duur of niet nodig omdat er te weinig echt veranderd. Het periodiek herhalen van deze meting is door de standaardisatie goed mogelijk en biedt ook inzicht in de ontwikkeling.
Een Brand Health Check kent een aantal onderdelen en wordt standaard uitgevoerd onder 400 respondenten die behoren tot de doelgroep van het merk.
- Bekendheid (Top of Mind, Spontaan en geholpen)
- Overweging binnen een set van merken
- Voorkeur voor het merk
- Advocacy
- Gebruik en frequentie
- Beoordeling op 6 imago statements
- Percentage positieve associaties
- Percentage prelevante associaties
Het onderzoek wordt altijd uitgevoerd in vergelijking met 5 andere merken binnen de categorie. Hierdoor is er een directe benchmark met andere merken binnen de categorie.
Bestel eenvoudig in onze research shop
In onze producten overzicht selecteer je Naamsbekendheid- en Imago meting, je geeft aan in welke land(en) je het wilt uitvoeren tot slot maak je een doelgroep selectie.
De briefing voor een Brand Health Checkis eenvoudig. Het enige wat we van je hoeven te weten is onder welke doelgroep deze gemeten moet worden, de beschrijving van de categorie en een lijst met 5 concurrenten.
Tijdens de uitvoering van het onderzoek kan gevolgd worden wat de status van het project is en wanneer het veldwerk is afgerond. Binnen 24 uur ervaar je hoe alle stappen van het research proces worden doorlopen.
Nadat het veldwerk is afgerond, zal onze research expert de data verwerken in een scorecard en die kun je samen met een tabellenrapport bekijken en downloaden via je persoonlijke dashboard.
Je rapportage bestaat uit de volgende elementen:
- Een scorecard met daarin de belangrijkste resultaten die nodig zijn om te bepalen of de uiting goed genoeg is.
- Een reading guide die helpt om de uitkomsten te begrijpen en te interpreteren. Deze leeswijzer bevat een aantal scenario’s waarmee rekening gehouden kan worden bij de interpretatie.
- Online toegang tot alle vragen van het onderzoek, uitgesplitst naar geslacht en leeftijd (indien mogelijk).

"easy2survey biedt ons een prima service bij onze internationale trajecten, zeer snel en flexibel. De research experts denken altijd goed met ons mee tijdens het onderzoektraject."

"De samenwerking met easy2survey krijgt van Merktroubadour dan ook een dikke plus. Naast een scherpe prijs en representatieve onderzoeksresultaten lijkt het hele team in staat om inhoudelijk mee te denken."

"Wij werken prettig samen met easy2survey op het gebied van diverse online onderzoeken, met name onder jongeren. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en professioneel. Wij beschouwen easy2survey als een goede kennispartner op het gebied van onderzoek."

Al jarenlang werk ik nauw samen met easy2survey voor pre-testing en campagne effectmetingen, en dat is niet voor niks! Ze zijn namelijk flexibel, snel, meedenkend, betrouwbaar. Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten, in deze dynamische communicatiewereld, optimaal kunnen bedienen."
Verkrijgbaar vanaf € 3.750,- (excl. BTW)
Sneller dan traditioneel onderzoek
Goedkoper dan vergelijkbare producten
Beter – Holistisch onderzoek