
Customer Experience Scan
De ervaring van klanten is erg belangrijk in de groei van een bedrijf. Zonder een goede retentie strategie gaan klanten verloren. De customer experience scan geeft het benodigde inzicht.
Het behouden van klanten en ervoor zorgen dat klanten ambassadeurs voor het merk worden is vaak een belangrijk onderdeel van een groeistrategie. Zonder behoud van klanten is het vaak lastig om te groeien.
Om die reden is het essentieel om de mening van klanten te kennen. Is er voldoende vertrouwen in het bedrijf, is de laatste ervaring positief en op welke dimensies is er verbetering mogelijk?
Met het antwoord op deze vragen kan ieder bedrijf nog meer de klant centraal stellen en alles doen om de klant zo lang mogelijk te behouden.
Voor het meten van Customer Experience wordt vaak gebruik gemaakt van NPS (Net Promoter Score). Dat is echter veel te beperkt en gaat ook uit dat mensen hun mening graag geven op een voorgedefinieerde schaal. De laatste ervaring die mensen hebben met het merk is belangrijk, maar wordt soms overschaduwd door een ervaring uit het verleden.
- Laatste ervaring met het bedrijf. Hier wordt het eigen verhaal in eigen woorden verteld. We vragen deze ervaring te beoordelen.
- Waardering voor het bedrijf op een aantal dimensies:
- Vertrouwen
- Personeel
- Proces
- Opvolging van klachten
- Werking van de producten
Deze dimensies samen geven een zeer volledig beeld van de waardering van klanten voor uw bedrijf. Doordat we een benchmark beschikbaar hebben van meer dan 100 bedrijven kunnen de resultaten altijd in perspectief geplaatst worden.

Bestel eenvoudig in onze research shop
In onze onderzoeksproducten overzicht selecteer je Customer Experience Scan, je geeft aan in welke land(en) je het wilt uitvoeren tot slot maak je een doelgroep selectie.
De briefing voor de Customer Experience Scan is eenvoudig. Het enige wat we van je nodig hebben is een bestand van klanten of een omschrijving van de doelgroep en een omschrijving van de categorie.
Tijdens de uitvoering van het onderzoek kan gevolgd worden wat de status van het project is en wanneer het veldwerk is afgerond. Binnen 24 uur ervaar je hoe alle stappen van het research proces worden doorlopen.
Nadat het veldwerk is afgerond, zal onze research expert de data verwerken in een scorecard en die kun je samen met een tabellenrapport bekijken en downloaden via je persoonlijke dashboard.
Je rapportage bestaat uit de volgende elementen:
- Een scorecard met daarin de belangrijkste resultaten die nodig zijn om te bepalen of de uiting goed genoeg is.
- Een reading guide die helpt om de uitkomsten te begrijpen en te interpreteren. Deze leeswijzer bevat een aantal scenario’s waarmee rekening gehouden kan worden bij de interpretatie.
- Online toegang tot alle vragen van het onderzoek, uitgesplitst naar geslacht en leeftijd (indien mogelijk).

"easy2survey biedt ons een prima service bij onze internationale trajecten, zeer snel en flexibel. De research experts denken altijd goed met ons mee tijdens het onderzoektraject."

"De samenwerking met easy2survey krijgt van Merktroubadour dan ook een dikke plus. Naast een scherpe prijs en representatieve onderzoeksresultaten lijkt het hele team in staat om inhoudelijk mee te denken."

"Wij werken prettig samen met easy2survey op het gebied van diverse online onderzoeken, met name onder jongeren. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en professioneel. Wij beschouwen easy2survey als een goede kennispartner op het gebied van onderzoek."

Al jarenlang werk ik nauw samen met easy2survey voor pre-testing en campagne effectmetingen, en dat is niet voor niks! Ze zijn namelijk flexibel, snel, meedenkend, betrouwbaar. Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten, in deze dynamische communicatiewereld, optimaal kunnen bedienen."
Verkrijgbaar vanaf € 3.750,- (excl. BTW)
Sneller dan traditioneel onderzoek
Goedkoper dan vergelijkbare producten
Beter – Holistisch onderzoek