
Concepttest Product
Test het idee voor jouw product. Te veel producten slagen niet in de markt. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door de kracht van het concept te testen.
De meerderheid van de introducties van nieuwe en vernieuwde producten of diensten sneuvelt in het eerste jaar of zelfs al op de tekentafel. Het testen van een concept is dan ook zeker geen overbodige luxe. Dus als je een nieuw of vernieuwd product of dienst wilt introduceren, maar je vraagt je af in hoeverre het idee en/of de communicatie aanslaat bij de doelgroep, dan is een concept test essentieel.
easy2survey heeft een test ontwikkeld specifiek om de kracht van het idee van een product of dienst vast te stellen. Ook bij de selectie uit meerdere ideeën kan de easy2survey-concept test helpen.
De test brengt sterke en zwakke punten in beeld en helpt je verder bij het ontwikkelen van het concept. De evaluatie van het idee en ook de acceptatie ervan, worden afgezet tegen een benchmark.
- Hoe ziet mijn doelgroep eruit en hoe reageren zij op het idee?
- Hoe kan ik de ontwikkeling van het product het best afmaken?
- Welke elementen moeten centraal gesteld worden bij introductie?
Essentiële vragen waarbij de antwoorden op deze vragen ervoor zorgen dat iedere introductie succesvol is. Gooi nooit meer geld weg door producten of diensten te introduceren waar de doelgroep niet op zit te wachten.
Bij het ontwikkelen van een idee voor een campagne spelen vaak meerdere aspecten een rol vandaar dat onze test uit een aantal onderdelen bestaat die tezamen voor een compleet beeld zorgen:
Deze dimensies worden vergeleken met een benchmark waarmee goed kan worden vastgesteld of doorgaan met het concept zinvol is.
Bestel eenvoudig in onze research shop
1. Selecteer onderzoeksproduct
In onze producten overzicht selecteer je welke vorm van concepttest je wilt opzetten, je geeft aan in welke land(en) je het wilt uitvoeren tot slot maak je een doelgroep selectie.
2. Configureer je onderzoek
De briefing voor het testen van een concept is eenvoudig. Het enige wat we van je hoeven te weten is onder welke doelgroep deze gemeten moet worden. De uiting kan eenvoudig als PDF bestand worden geüpload. Het concept kan worden aangeleverd als tekst of als tekst aangevuld met visuals. Belangrijk is wel dat er altijd 4 RtB’s worden aangeleverd die gebruikt worden in het onderzoek.
3. easy2survey voert onderzoek uit
Tijdens de uitvoering van het onderzoek kan gevolgd worden wat de status van het project is en wanneer het veldwerk is afgerond. Binnen 24 uur ervaar je hoe alle stappen van het research proces worden doorlopen.
4. Ontvang waardevolle insights
Nadat het veldwerk is afgerond, zal onze research expert de data verwerken in een scorecard en die kun je samen met een tabellenrapport bekijken en downloaden via je persoonlijke dashboard.
Je rapportage bestaat uit de volgende elementen:
- Een scorecard met daarin de belangrijkste resultaten die nodig zijn om te bepalen of de uiting goed genoeg is.
- Een reading guide die helpt om de uitkomsten te begrijpen en te interpreteren. Deze leeswijzer bevat een aantal scenario’s waarmee rekening gehouden kan worden bij de interpretatie.
- Online toegang tot alle vragen van het onderzoek, uitgesplitst naar geslacht en leeftijd (indien mogelijk).

"easy2survey biedt ons een prima service bij onze internationale trajecten, zeer snel en flexibel. De research experts denken altijd goed met ons mee tijdens het onderzoektraject."

"De samenwerking met easy2survey krijgt van Merktroubadour dan ook een dikke plus. Naast een scherpe prijs en representatieve onderzoeksresultaten lijkt het hele team in staat om inhoudelijk mee te denken."

"Wij werken prettig samen met easy2survey op het gebied van diverse online onderzoeken, met name onder jongeren. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en professioneel. Wij beschouwen easy2survey als een goede kennispartner op het gebied van onderzoek."

Al jarenlang werk ik nauw samen met easy2survey voor pre-testing en campagne effectmetingen, en dat is niet voor niks! Ze zijn namelijk flexibel, snel, meedenkend, betrouwbaar. Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten, in deze dynamische communicatiewereld, optimaal kunnen bedienen."
Verkrijgbaar vanaf € 3.750,- (excl. BTW)
Sneller dan traditioneel onderzoek
Goedkoper dan vergelijkbare producten
Beter – Holistisch onderzoek