
Verpakkingstest
De kracht van een verpakking bepaalt of een product wordt gekozen in de winkel. Test daarom altijd iedere verpakking en herhaal dat regelmatig.
De kracht van een verpakking is continu aan verandering onderhevig, niet alleen de eigen veranderingen, maar ook die van concurrenten bepalen of je wint op het schap. Continu inzicht is essentieel, omdat de winkelvloer de plek is waar de keuze voor een merk wordt bepaald. Byron Sharp kwam tot de conclusie dat mensen geen voorkeur hebben voor één merk, maar voor een serie merken. De winkelvloer is daarom essentieel en de verpakking bepaalt het succes van ieder merk.
Een veel gemaakte fout is dat een verpakking alleen getest wordt bij de ontwikkeling van een nieuwe verpakking. De kracht van uw verpakking is echter steeds afhankelijk van wat er nog meer gebeurd. Om die reden adviseren we iedereen die de kracht van de verpakking begrijpt om minimaal één keer per jaar deze kracht in kaart te brengen.
easy2survey levert dat inzicht. Vergelijkbaar met vorige metingen en altijd in vergelijking met andere merken die binnen de serie van concurrerende merken vallen. Het geeft:
- Complete evaluatie van de verpakking in vergelijking tot concurrenten
- Robuuste benchmarks op de KPI’s van uw verpakking
- Concrete antwoorden; compleet overzicht van de performance van de verpakking en handvatten voor optimalisatie
- Een overzichtelijk rapport met alle bevindingen
Om de kracht van de verpakking in kaart te brengen heeft easy2survey een uniek verpakkingsonderzoek ontwikkeld. Hierbij worden de drie belangrijkste functies van een verpakking gemeten:
- Opvallen
- Informeren
- Overtuigen
Opvallen: Het voornaamste principe van onze methodologie is dat er rekening wordt gehouden met de ‘strijd om aandacht’ in het winkelschap. Herkenbaarheid en waardering vinden vaak plaats binnen enkele milliseconden. De eerste indruk is zeer bepalend voor het oordeel en de vindbaarheid van een product. Om die reden starten we het onderzoek met een test die deze eerste milliseconden in kaart brengt.
Informeren en overtuigen: In welke mate mensen het product overwegen en kopen heeft ook te maken met de verpakking en vaak met de aspecten die op de verpakking staan. Om die reden laten we mensen een keuze maken uit een serie producten in combinatie met enkele aspecten die de kracht om te informeren in kaart brengen. Als je sterke en zwakke elementen van een verpakking in detail in beeld wilt brengen kun je aanvullend kiezen voor eye-tracking.
Bij een verpakkingstest wordt altijd de concurrentie in het schap in dezelfde test meegenomen. Door deze test meerdere keren per jaar in te zetten ben je constant op de hoogte van de kracht van de verpakking en dat van de concurrentie.
Bestel eenvoudig in onze research shop
In onze producten overzicht selecteer je verpakkingstest, je geeft aan in welke land(en) je het wilt uitvoeren tot slot maak je een doelgroep selectie.
De briefing voor het testen van een verpakking is eenvoudig. Het enige wat we van je hoeven te weten is onder welke doelgroep deze gemeten moet worden. De verpakking van je product en van 3 concurrenten kan eenvoudig in PDF-bestand worden geüpload.
Tijdens de uitvoering van het onderzoek kan gevolgd worden wat de status van het project is en wanneer het veldwerk is afgerond. Binnen 24 uur ervaar je hoe alle stappen van het research proces worden doorlopen.
Nadat het veldwerk is afgerond, zal onze research expert de data verwerken in een scorecard en die kun je samen met een tabellenrapport bekijken en downloaden via je persoonlijke dashboard.
-left: 40px;
padding: 15px;
background-color: #eee;
border-radius: 10px;
Je rapportage bestaat uit de volgende elementen:
- Een scorecard met daarin de belangrijkste resultaten die nodig zijn om te bepalen of de uiting goed genoeg is.
- Een reading guide die helpt om de uitkomsten te begrijpen en te interpreteren. Deze leeswijzer bevat een aantal scenario’s waarmee rekening gehouden kan worden bij de interpretatie.
- Online toegang tot alle vragen van het onderzoek, uitgesplitst naar geslacht en leeftijd (indien mogelijk).

"easy2survey biedt ons een prima service bij onze internationale trajecten, zeer snel en flexibel. De research experts denken altijd goed met ons mee tijdens het onderzoektraject."

"De samenwerking met easy2survey krijgt van Merktroubadour dan ook een dikke plus. Naast een scherpe prijs en representatieve onderzoeksresultaten lijkt het hele team in staat om inhoudelijk mee te denken."

"Wij werken prettig samen met easy2survey op het gebied van diverse online onderzoeken, met name onder jongeren. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en professioneel. Wij beschouwen easy2survey als een goede kennispartner op het gebied van onderzoek."

Al jarenlang werk ik nauw samen met easy2survey voor pre-testing en campagne effectmetingen, en dat is niet voor niks! Ze zijn namelijk flexibel, snel, meedenkend, betrouwbaar. Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten, in deze dynamische communicatiewereld, optimaal kunnen bedienen."
Verkrijgbaar vanaf € 3.750,- (excl. BTW)
Sneller dan traditioneel onderzoek
Goedkoper dan vergelijkbare producten
Beter – Holistisch onderzoek